Saturday, March 19, 2011

~Tinta hati buat KEKASIH 1~

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…
Alhamdulillah ya Rabb…hari ni,hamba masihg diberi kesempatan untuk menyedut udara,bernafas di bumi bertuah ini..syukur yang tidak terhingga ku panjatkan padaMu kerna di samping diberi nikmat hidup ini,engkau juga telah kurniakan nikmat yang sangat besar,yang sangat2 bernilai:nikmat IMAN dan ISLAM…ya Allah,bukan semua orang dapat kecap nikmat ni..melainkan hanya dengan izinMu…ya Allah,Kekasih Teragung ku….terima kasih sangat2…hamba sangat2 berharap moga Engkau tidak menarik semula nikmat yang sangat bernilai ni…janganlah Engkau pesongkan hati ku setelah Engkau beri hidayah pada ku…

Ya Rabb,
Aku tak kuat andainya Kau tidak berada di sisi ku..
Aku lemah andai tak dapat lembut belaian kasih dariMu..
Aku sangat hina andai aku tak mengagungkanMu…
Ilahi Rabbi,
Janganlah kiranya Engkau jauh dari ku…
Aku tak berdaya andai berjauhan dariMU ya Rabb…
Aku hamba yang lemah andai Engkau tak berada di samping ku…

“faabiayyiaala irabbikuma tukazziban”
~maka nikmat yang mana lagi kah yang akan engkau dustakan?~

>al faqirah ila Rabb<

No comments:

Post a Comment