Thursday, April 28, 2011

~nothing...but something...~ :)


Bismillah...Allahu Allah...alhamdulillah.masalah kehilangan identiti kad a.k.a ic ku telah dapat diselesaikan dgn izin~Nya.. :) trima kasih ya Allah...tadi diri ni bersama abah dan mak t'cinta dah pi ke Jabatan Pendaftaran Negara untuk buat ic baru dek ic ku tlh hilang a.k.a t'cicir tanpa ku sedari ketika aku menghadiri temuduga pengambilan Diploma Tahfiz Al Quran di Maktab Mahmud Alor Setar,Kedah Darul Aman..hmm...lalai btul diri ini..tapi nak buat macam mana..sekali Allah kata jadi,maka jadilah...tiada yang mustahil bagi Allah...

~Allahu Allah...tadi lepas settle semua kerja kat JPN,kami singgah lunch dkt sebuah kedai makan...then,dah usai makan tu...mak ada sembang dgn tokei kdai makan tu..(sbb tgk dia dok dukung seorang bayi yg saaaaangat comel)..mak tnya pak cik tu,'cucu ka ni?'..pak cik tu pon jawab;'dak la..anak angkat..ambik dia dkt Rumah Perlindungan di Alor Setar..'..subahanAllah..tiba2 aku t'haru dgq p.cik tu ckp mcm tu... p.cik tu sambung cerita lagi;'dia anak luar ****h..lpas2 dia lahir,trus ambik..lbih baik kita ambik bela daripada mak dia buang dia..' hmm..aku pun tiba2 t'pikiaq,btul jgk..dah brpa ramai bayi2 di luar sana dibuang,dibunuh..sedangkan mereka langsung x berdosa..apa la salah bayi2 yang suci,tulus dari dosa itu sehinggakan ibu mereka sanggup buang mereka tanpa rasa walau sekelumit belas kasihan..ya Allah...

Dalam hati,aku bersyukur kerna bayi yang aku tgk di depan mata aku tu bernasib baik,dapat merasai keindahan ciptaan Allah,melihat dunia ni...tp,tiba2 aku t'pikir lagi...macamana ya bila dia besar nanti??macam mana la perasaan dia kalau dia dapat tau perkara yg sebenar...hmm...apa2 pun,diharapkan Allah atur hidup dia dgn sempurna..~b'sangka baik dgn Allah~..ya Allah,Kau berkatilah hidup adik (bayi yang aku tgk td tu) Mohd Afif bin Abdullah..moga diri mu sentiasa dalam rahmat Ilahi...Allah menyayangimu~ :')

No comments:

Post a Comment