Monday, April 25, 2011

~U.J.I.A.N M.E.M.A.T.A.N.G.K.A.N~ T__T

ujian...ujian...hmm..ujian memang mematangkan kita...ya lah..ujian kan tarbiah dari Allah..untuk menguji tahap keimanan dan kesabaran kita sebagai hamba~NYA..setiap orang mesti ada ujian masing2 yang Allah bagi..kita sbenaqnya kna b'syukur kalo kita sentiasa ditimpa ujian..sebabnya tu tanda DIA sayang sangat kt kita..DIA selalu bagi perhatian kat kita..so,xpyhla nk mengeluh kalo diri ditimpa ujian..ada satu ketika,aku diuji dgn pelbagai masalah..ya Allah...time tu,hnya DIA yg tau apa perasaan aku..sgt2 t'tekan..sampai pernah rasa give up..nasib baik DIA sedarkan aku dgn segera..lalu diri trus b'istighfar..~astaghfirullah...haa..bila diri ditimpa pelbagai mehnah dan tiba2 perasaan x puas hati muncul,aku akan mula b'fikir,b'monolog sendirian..~"mengapa aku perlu merungut dgn segala ujian yg Allah bagi kat aku ni??sepatutnya aku b'syukur kerna tu tanda sayang~NYA DIA pada aku..lantas,diri ini berfikir lagi,masih ramai org lain yg diuji dan ujian yg mereka trima lagi teruk drpd aku..aku patut b'syukur..syukur kerna masih punya nikmat islam,iman,nikmat ketenangan yg DIA kurniakan tika aku diuji,nikmat kasih syg,sokongn drpd semua org di sekeliling aku..aku harus b'syukur..~alhamdulillah ya AllaH!!!sykur atas semua nikmat ni..bukannya kufur nikmat~nau'zubillah min zaalik..

No comments:

Post a Comment